Abolfazl Ghaffari

Full Stack Web Developer


نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار CRM

چرا لازم است نرم افزار CRM یکی از اولویت‌ها در برنامه بودجه باشد

لازم است اکثریت کسب و کارها یک بودجه ثابت به شکل سرجمع داشته باشند. بنابراین، ممکن نیست یک مورد جالب برای تعدادی از خوانندگانی باشد که ابزارهای فناوری را اجرا می‌کنند بلکه یک مورد موجود در درخواست است که اغلب در برنامه‌ریزی بودجه از قبل حذف شده است. یک نظرسنجی از مالکان کسب و کار کوچک را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که بیش از نصف پاسخ‌دهندگان نرم افزار CRM را خیلی گران در نظر می‌گیرند (این مورد را توییت کنید). این مورد یکی از بزرگترین تصورات غلط درباره نرم افزار CRM و این است که چرا بسیاری از مالکان SMB استفاده از صفحات گسترده یا یک قلم و کاغذ را برای پیگیری جزئیات مشتری انتخاب می‌کنند نه انجام سرمایه‌گذاری در اجرای CRM. در این جا سه دلیل برتری را تحلیل می‌کنیم که با توجه به آنها نرم افزار CRM باید یک مورد درخواستی در اولویت در بودجه شرکت باشد.

1. نرم افزار CRM روش تعامل شما با مشتریان را تغییر خواهد داد.

جزئیات تماس مشتری و اولویت‌های شخصی را می‌توان در یک پایگاه تکی ثبت کرد که به راحتی توسط کاربر قابل دسترس هستند. مشتریان یک تجربه متحرک دریافت می‌کنند و مهم نیست که با چه کسی صحبت می‌کنند زیرا شما دیگر ایمیل‌ها را جستجو نمی‌کنید تا مشخص کنید که چه زمانی شما یا همکار شما آخرین بار با مشتری حرف زده‌اید و گفتگو در چه مورد بوده است. هم‌چنین می‌توانید جزئیات شخصی مانند روز‌های تولد و سالگردها را نیز پیگیری کنید که به مشتریان یک تجربه منحصر به فرد و رضایت‌بخش را در هنگام تعامل با شرکت شما ارایه می‌دهد. CRM این توانایی را به کاربران ارایه می‌دهد تا به مشتریان نشان دهید که نیازها و اولویت‌های آنها را درک می‌کنید. حتی بهتر از این، CRM به کاربران این امکان را می‌دهد تا این کار را به روش قابل مقیاس‌بندی ارایه دهند- حالا شما می‌توانید این جزئیات مهم را برای صدها یا هزاران مشتری به شکل همزمان درک کنید.

2. خط لوله فروش شما همیشه پر خواهد بود.

پیگیری مشتریان راغب و انتقال آنها در خط لوله به یک روش کارآمد یکی از موارد کلیدی برای موفقیت کسب و کار است. CRM به فروشندگان کمک می‌کند تا به شکل کارآمد مدیریت مشتریان راغب را با پیگیری این موضوع اداره کنند که مشتریان راغب در کجای سفر مشتری قرار دارند و این کار را آسان می‌کند که در زمان مناسب و با مناسب‌ترین محتوا پیگیری کنند. به عنوان مثال، زمانی که مشتری بالقوه به خرید یک محصول علاقه‌مند است اما آمادگی کامل برای امضای قرار داد را ندارد، فروشنده می‌تواند یاداشتی را برای پیگیری در یک تاریخ خاص ایجاد کند یا مطالب آموزشی مرتبط را به اشتراک گذارد که به مشتری راغب کمک کند تا تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

3. زیاد گران نخواهد بود.

CRM به شکل تاریخی ابزاری در نظر گرفته می‌شود که فقط شرکت‌های سازمانی می‌توانند هزینه استفاده از آن را تامین کنند و ابزاری نیست که برای کسب و کارهای کوچکتر مناسب باشد. آشکار است که چنین نیست و گزینه‌های برنامه زیادی وجود دارند که حتی با کوچکترین بودجه ها نیز متناسب هستند. حتی بهتر این است که راه‌حل‌های نرم افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)ای که به شکل ویژه برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده‌اند نه تنها نقاط قیمتی پایین را ارایه دهند بلکه ویژگی‌ها و کارکردهایی را ارایه دهند که نیازهای خاص مالکان کسب و کار SMB را نیز بررسی خواهند کرد. بنابراین، به جای از بین بردن زمان برای تلاش برای شرح اینکه چگونه پایگاه‌های قدیمی را به کار برید که صدها ویژگی دارد که احتمال دارد هرگز از آنها استفاده کنید، یک نرم افزار( نرم افزار CRM سرونو ) CRM که به شکل خاص برای SMBها طراحی شده است می‌تواند شروعی برای نشان دادن ROI تقریبا به شکل آنی باشد.
مزایایی که یک نرم افزار CRM مانند نرم افزار سی آر ام سرو می‌تواند در خط شما داشته باشد ارزش هر هزینه قبلی را دارند. مشتریان شما شادتر خواهند بود، کارمندان شما بهره‌وری بیشتری خواهند داشت و خط اصلی شما افزایش خواهد یافت. در طول جلسه بودجه بعدی، این عوامل را در زمانی به یاد داشته باشد که بررسی می‌کنید که تخصیص بودجه‌های مورد نیاز برای اجرای یک نرم افزار CRM تا چه اندازه‌ای مهم است- به طور یقین مزایا بیشتر از هر نوع هزینه خواهند بود.